Thursday, January 21, 2010

Jadual Harianku


Askum...


Hai....ari ni aku nak crita skit pasal jadual harianku... Rasanya padat sungguh lar... Mcm masa tu x cukup jer dlm sehari... Tiap2 hari mcm tu.. Nak buat mcm mana ek? Bangun pg,siap2 nak g keje tp sblm tu kena lar siap kan smua utk suami dan anak2...Nak kena kemas bilik dulu,kemas umah coz bila balik keja letih2 tu x la rasa runsing tgk umah slerak. Kena antar diorang umah pengasuh dulu...Kiranya kalu smpai tmpt keje tu mesti berpeluh2 lah... Tgk suami aku,relax jer... Bangun,siap diri trus hidupkan enjin kreta.Mmg best btul lar jd orang laki nie...

Balik keje plak,amik anak bwak lar g ronda2 kejap coz kesian kat diorang asyik perap dlm umah jerkan... Nanti 'perak' plak anak2 aku tu... Paling awai pun sampai umah dkt kul 6 dah lah... Sembahyang,trus ke dapur utk sediakan mkn mlm... Tak kisah lah masak ape pun,asalkan ada yang disediakan memandangkan suami dan anak2ku suka mkn... Tapi nasib baik lar suamiku tak banyak kerenah dlm bab mkn2 ni... Dia so simple...Da siap masak kena bg anak2 mkn dulu,tau2 da mlm... Bila mlm ni biasanya lepas maghrib aku akan luangkan masa utk main dgn anak2 aku... Ksian diorang asyik dgn penyasuh jer,kurang rasa kasih syg ibu dgn abah diorang. Itulah sbb mlm aku ttp akan main dgn diorang dulu. Dlm kul 10 diorang da tdo.Nasib tido awal..So bila diorang da tdo lar aku akan kemas2 dapur,lipat baju ker atau aper ajer lar kejer yg tak sudah lg... Kalu dpt rehat pun biasanye da kul 12 keatas. Time nie la bleh duduk tgk tv dan luang masa dgn hubby... Siankan... Penuh sgt rutin harian aku. Tiap2 hari mcm tu lar...

Kpd korang2 yg masih bujang tu,aku nak pesan skit lar... Kawin nie mmg lar best tp mesti kena btul2 sedia dr segi mental,fizikal & emosi... Pendek kata semua kena bersedia lah...

Ok...cau cin cau...

3 comments:

  1. hehehee...akak yg semput baca rutin noni
    gitu la pengorbanan isteri + ibu + pekerja
    so kepada suami noni: sile bg reward ok :)

    ReplyDelete
  2. biaq la penuh masa tu dgn menda bepekdah.. dr jd manusia yg dalam kerugian..

    insya'allah terbaik di masa depan..
    anak2 tu..

    ReplyDelete
  3. apa ni..? kata nk jd blogger tegar, mana bleh malas2 update ni..

    ReplyDelete