Monday, February 15, 2010

Diari Januari 2010


Askum semua...

Harap semua sehat dan ceria hendaknyer ok..
Hari ni aku nak kongsi dengan korang semua setelah lama aku tak coretkan kisah harian aku di blog nie... So ku abadi kan lah dalam DIARI JANUARI 2010 nie...

18.01.10 - 31.01.10

Ptg isnin 18hb tu hubby aku g tau yg parents kedah nak dtg,so aku pun siapkan lar bilik utk diorang nak tdo... Maklumlah bilik kalu jarang guna mesti kena buang skit habuk2 semuakan... Mlm tu kul 9 lebih kiteorang kluar tunggu kat tol Jawi coz Abang Ijam nak kena patah balik ke Sg Petani mlm tu jugak..

Tak nampak pun riak letih pd wajah mak ngan abah tp aku nampak diorang sronok sgt coz dpt jumpa cucu2 diorang... Korang paham2 lar kan,org tua ni ubat diorang cucu2 lar kan.... Dah seminggu duduk umah aku,mak ajak abah balik tp yg peliknyer abah tak nak balik. Selalunyer kalu dtg sini 2 @ 3 hari abah mula lar nak balik. Ingat kat umah,kucing,ayam tak bagi mkn lar... Tp kali ni sampai mak ajak balik,abah ttp tak nak balik. Ok lar,diorang duduk sini sampai 2 minggu. Itu pun katanyer sebab kena g Kuala Nerang Ahad,31hb tu...

Kat sini abah nampak sihat sgt,tak nampak ape2 perubahan pd dia. Pg2 bwk Nabil kuar naik motor,last skali ari selasa tu siap bwk Nabil g pasar mlm jln kaki lagi tu... Mmg nampak sihat...

Hari ahad 31hb tu pun kiteorang g Kuala Nerang,abah ikut jugak. Singgah jln kat Pasar Minggu... Masih tak nampak perbezaan... Abah ceria mcm slalu jgk.. Ptg tu kiteorang bertolak balik tpg,yer lar sebab isnin da keje...

02.0
2.10

Hubby bg tau abah sakit mlm td,so aku pun call lar... Abah yg jwb,,katanyer otw ke umah Abang Ijam coz senang nak g hospital kalu sakit lg. Bila aku tny skarang rasa mcm mana,abah kata da ok... So,tak lar susah hati sgtkan bila abaah duduk dgn abang...

03.02.10

Aku tpon mak nak tny abah mcm mana tp mak kata abang Ijam bwk abah g hospital coz abah sakit balik pg tu.. Keadaan abah aku pun tak tau. Tp yg aku bayang kan tak lah seteruk yang sebenar. PPukul 2 ptg,hubby call ajak aku balik Kedah,kaatanyer abang Ijam call suruh balik coz abah da Kritikal.. Ya Allah... Terkejut,tak tau mcm mana nak ckp...Lbh kurang kul 5 kitorang sampai Hospital Sg Petani. Dalam hati,"Ya Allah...Kau Selamatkanlah Abah..." Tp Bila aku masuk jer bilik tu,terus air mata aku meengalir.. Mmg aku tak sangka sampai mcm tu sekali keadaan abah. Di badan abah penuh dgn wayar2.. Dr kata jantung abah dah tak berfungsi cuma bergantung pada mesin sahaja... Korang bayangkan lar...baru 2 hari lepas kiteorang hantar abah balik,keadaan abah sehat tp jumpa kali ni,abah dah tak sedar.... Kul 7 kiteorang balik umah abang ijam coz masa melawat pun da abis. Lps misyak,hubby g ngan mak tgk abah.Kul 10.10 hubby caall bg tau yg abah da tak ada...
Innalillah....Semoga abah ditempatkan dikalangan orang beriman. Al-Fatihah...
Kiteorang trus siap beg coz hubby kata nak balik Lubuk mlm nie jugaak.. Kiteorang sampai Lubuk tepat kul 1 pg...

04.02.2010

Ramai sgt orang yg dtang ziarah abah. Jenazah abah slamat dikebumikan lbh kurang kul 1.15t.hari...Aku dgn biras aku,Kak Gayah ikut ke kubur...

Alhamdulillah..semuanya slamat...
Semoga roh dicucuri rahmat..

Al-Fatihah...


No comments:

Post a Comment